Posadzone i zjedzone

piątek, 7 października 2016

Sałatka ziemniaczana



Marzy mi się sałatka ziemniaczana rodem z Niemiec. Taka prawdziwa, zrobiona przez niemiecką gospodynię gdzieś w Bawarii. W kuchni z widokiem na góry i zielone polany.
Przy domu jest równiutko przystrzyżony trawnik obrzeżony murkiem z bukszpanu i zwisające czerwone pelargonie w każdym oknie. I srebrny świerk, który pan domu z sumiastym wąsem i fajką w zębach przystraja każdego roku lampkami na Święta.
Tak mi się kojarzy sałatka ziemniaczana. Gdy tylko sobie o niej pomyślę, od razu widzę czyściutkie niemieckie małe miasteczka z nieodłącznymi zwisającymi pelargoniami.
Co kraj, to inna sałatka ziemniaczana, ale najbardziej rozpowszechniona jest ta niemiecka, z gorącymi pokrojonymi ziemniakami zalanymi bulionem, z sosem z octu, z boczkiem.
Nie mam możliwości jechać na poszukiwanie niemieckiej gospodyni, która przyrządziłaby dla mnie swoją sałatkę nauczona przez mamę i babcię. Dlatego zrobiłam swoją wersję.
Można ją zjeść na drugie śniadanie w domu, wziąć do pracy lub podać na kolację.
Zapraszam na sałatkę ziemniaczaną :)


Sałatka ziemniaczana

4 średnie ziemniaki
pół pęczka rzodkiewek
3 ogórki konserwowe
pół pęczka szczypiorku (grubego szczypiorku z białą częścią)
2 jajka ugotowane na twardo
1 łyżeczka musztardy (użyłam Sarepskiej)
2 łyżki majonezu
2 łyżki kwaśnej śmietany
sól, pieprz, szczypta cukru

Ziemniaki ugotować w mundurkach, obrać i wystudzić. Pokroić w kostkę. Rzodkiewki pokroić w plasterki, ogórki i jajka w kostkę. Szczypiorek drobno posiekać.
Sos: Musztardę, majonez i śmietanę połączyć ze sobą w kubeczku, dodać sól, pieprz i szczyptę cukru do smaku.
1/3 szczypiorku odłożyć.
Wszystkie warzywa połączyć z sosem, przełożyć do salaterki. Posypać szczypiorkiem.






18 komentarzy:

  1. Marzenia mamy podobne .
    Sałatka wygląda smakowicie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam! Aż zrobiłam się głodna.
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, tez bardzo lubię! I pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Ale ciekawa jest ta sałatka. :) Zapraszam na swój blog kulinarny. :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem fanką ziemniaków pod każdą postacią. Taką sałatkę muszę koniecznie przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina, ziemniaki w takiej sałatce są pyszne!

      Usuń
  5. bardzo lubię! nabrałam ochoty na nią od samego patrzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. moja mama robi genialną ziemniaczaną, ale nie pamiętam jak :(
    ale z ogórkiem kiszonym, etc, bez majonezu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie mamine sałatki zawsze są pyszne :)

      Usuń
  7. Apetyczna. Mam słabość do sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna ta sałatka. Lubię robić przeróżne. czasem dziwne. bo np. z tego co aktualnie mam w lodówce. a nie z przepisu. Twojej wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robię takie bez nazwy, z tego co mam :)

      Usuń
  9. jestem fanką sałatek ziemniaczanych. pycha : )

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)