Posadzone i zjedzone

czwartek, 15 września 2016

Perfekcyjne jajka w koszulkach


Kilka dobrych lat temu oglądałam angielską wersję "Perfekcyjnej Pani Domu". Mój syn był wtedy mały, a ja nie pracowałam zawodowo. Pamiętam, że bardzo lubiłam program Anthei Turner i podobały mi się jej pomysły na dobrze zorganizowany i czysty dom. Czasami, zwykle bezpośrednio po programie wpadam w wir porządkowania szorując na kolanach szczoteczką do zębów fugi między kaflami w kuchni. Kupiłam nawet jej książkę, którą czytałam jak dobrą lekturę do poduszki :).
We jednym z odcinków Anthea pokazywała w jaki sposób przygotować jajka w koszulkach. Oczywiście od razu, choć była pora obiadowa, poleciałam do kuchni wypróbować śniadaniowe jajka.
Nigdy wcześniej nie robiłam jajek w koszulkach. Owszem słyszałam o nich, ale oczyma wyobraźni widziałam jak te jajka we wrzątku się rozlatują, kawałki białka pływają luzem w wodzie... po prostu horror. To mnie zniechęcało. Jak również to, że jajka muszą być absolutnie świeże, bo wtedy żółtko będzie całe osłonięte białkiem. Skąd wiedzieć, co siedzi w środku skorupki? A jak już je rozbiję i  się okaże, że jest średnio świeże, to co z tym zrobić?
Tak było do czasu, aż przygotowałam je po raz pierwszy według wskazówek Perfekcyjnej Pani Domu. Zdobytą wiedzą podzielę się z Wami i mam nadzieję, że czasami przyda się ten przepis-nie przepis i Wam.
A tymczasem zostawiam Was z jajkami, daliami i rozchodnikiem z działki życząc miłego wieczoru :)




 Perfekcyjne jajka w koszulkach

W niedużym garnku gotujemy wodę.
 Bierzemy kubek. Na nim kładziemy kwadratowy kawałek folii do żywności posmarowanej na środku olejem (smarujemy mniej więcej kwadrat 15x15 cm). W folii robimy lekkie wgłębienie. W to wgłębienie delikatnie wbijamy jedno jajko tak, aby nie przebić żółtka. Zbieramy wszystkie brzegi folii razem i zawijamy jajko w folię formując sakiewkę.
Jajko wkładamy do gotującej się wody. Aby pakunek się nie rozwijał, garnek przykryłam uchyloną pokrywką, a przez zostawioną szparę wystawał  koniec folii. Gotujemy 3-4 minuty. Czas gotowania zależy od wielkości jajek i ich ilości w garnku. Ja średniej wielkości dwa jajka gotowałam niecałe 3,5 minuty. Ugotowane jajka wyjmujemy na deseczkę, rozwijamy i łyżką cedzakową kładziemy na talerz.  





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zapraszam na mój Instagram - kasiac2016


6 komentarzy:

  1. ładnie wyglądają :) ostatnio mam ciągle apetyt na jajka na śniadanie.
    muszę wypróbować ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, jajka rzeczywiście perfekcyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za ten przepis! ja mam wielkie problemy z przygotowaniem jajka w koszulce, ale ten sposób zdaje się być genialny! następnym razem wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! Tez miałam problemy, a teraz przygotowuję je bez stresu :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)