Posadzone i zjedzone

środa, 10 sierpnia 2016

Łatwe ciasto z truskawkami i serwatką



Zaglądam na swojego bloga i nie wiem, czy jestem u siebie, czy nie u siebie? Kilka wpisów na krzyż. Dokładnie trzy w tym roku. Czy to jeszcze blog osobisty, czy wpisy na siłę? To chyba dlatego wpisy były tak rzadko. Brak chęci. Bez konkretnego powodu, bo na szczęście nic złego się przez ten czas nie działo w moim życiu. Było normalnie, zwyczajnie. Rano praca w domu przy komputerze - jak zwykle,  później jakieś zajęcia domowo-rodzinne, książka, druty (bo uwielbiam robić na drutach), działka. Spanie. Dni płynęły, tygodnie, miesiące, a mi nie brakowało pisania bloga. Aż do teraz. Zaczęło mi czegoś brakować i myślę, że to Był to blog właśnie!
No to piszemy:)
W ramach reaktywacji bloga przejrzałam go sobie i spojrzałam na wpis z 10 sierpnia zeszłego roku, czyli dokładnie rok temu. Był to przepis na ciasto z truskawkami i serwatką. KLIK  Wtedy kupowałam dużo mleka z mleczarni w Perlinie KLIK i robiłam twaróg za twarogiem. Serwatka zostawała i utylizowałam ją na różne sposoby. W pasku kategorii są pomysły na to jak zagospodarować serwatkę, której po produkcji twarogu jest sporo i potrafi sprawić niezły kłopot, jeśli ktoś, tak jak ja, nie lubi wyrzucać jedzenia.
Świeże truskawki o tej porze roku są już trudno dostępne, lecz myślę, że np. jagody amerykańskie lub jabłka czy śliwki pokrojone w kostkę też sprawdzą się znakomicie.

Do przeczytania niebawem! 
Założyłam sobie również konto na Instagramie, gdzie będę zamieszczać różne okruszki z mojego życia. Kto jest chętny, proszę obserwować :)

Łatwe ciasto z truskawkami i serwatką
forma 17 x 23 cm (mierzona po dnie) lub okrągła 22-23 cm

2/3 szkl. serwatki
2 jajka
60g oleju
skórka starta z pół cytryny
2/3 szkl. cukru
1 i 1/3 szkl. mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody

20 niedużych truskawek
cukier puder do posypania

Piekarnik nagrzać do 175°C.
Serwatkę wymieszać z cukrem, olejem, jajkami i skórką z cytryny.
W drugiej misce wymieszać mąkę z proszkiem i sodą. Mąkę dodać do płynnych składników i wymieszać łyżką lub trzepaczką. Tylko do połączenia się składników.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
Masę wlać do formy (będzie go niedużo), na górze ułożyć truskawki w rzędach. Włożyć do nagrzanego piekarnika.
Piec 40 45 minut.
Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)