Posadzone i zjedzone

niedziela, 13 września 2015

Domowy tonik do twarzy z natki pietruszki


Natka pietruszki, to zioło, które niesamowicie obrodziło na mojej działce w tym roku. Abym nie musiała nadmiaru wyrzucać na pryzmę kompostową, część zbiorów przeznaczyłam na przygotowanie domowego toniku do twarzy.
Jako, że natki mam baaardzo dużo, całe jej naręcze podzieliłam na pęczki mniej więcej sklepowej wielkości, posiekałam je drobniutko i powkładałam każdy pęczek do osobnego woreczka. Zamroziłam. Będę miała na zaś :)

Natka pietruszki jako kosmetyk działa przeciwzmarszczkowo, wygładzająco, wyrównuje koloryt skóry, zmniejsza ilość wyprysków trądzikowych i zaskórników.

Toniku z natki pietruszki używam od tygodnia dwa razy dziennie i zauważyłam, że skóra twarzy, szyi i dekoltu jest o wiele gładsza i jakby jaśniejsza. Będę używać dalej:)



Domowy tonik do twarzy z natki pietruszki

1 pęczek pietruszki pokroić drobno wraz z łodygami i włożyć do słoika. Zalać szklanką zimnej przefiltrowanej wody (lub wody mineralnej z butelki) i zakręcić. Zostawić na 12 godzin na blacie kuchennym. Po tym czasie przelać zawartość słoika do butelki przez drobne sitko lub gazę. Butelkę zakręcić i włożyć do lodówki. Trzymać w lodówce do 14 dni.

Używać do przemywania twarzy, szyi i dekoltu raz lub dwa razy dziennie.


4 komentarze:

  1. Nie boisz się, że zaczniesz przypominać zielonego ludzika? :) Ładny ma kolorek, taki przyjemny dla oka, nie sądziłam, że można wykorzystać pietruszkę w kosmetyce.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talibra, hahaha :)
      Ja też nie wiedziałam, że w ten sposób można spożytkować pietruszkę, ale poczytałam w necie i znalazłam :)

      Usuń
  2. Bardzo pomysłowe! Od dłuższego czasu stosuje wyłącznie naturalne kosmetyki (dzięki czemu niezwykle poprawiła mi się cera), choć nie domowego wyrobu. Z chęcią spróbuję wody pietruszkowej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rain.drop, tak, naturalne kosmetyki są niezastąpione :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)