Posadzone i zjedzone

piątek, 11 września 2015

Ciasto z jeżynami i proszkiem budyniowym


Ostatnio królują u mnie ciasta, których nie trzeba ucierać mikserem. Do zrobienia tego ciasta potrzebowałam tylko jednej miski i rózgi-mątewki (lub trzepaczki). Nie musiałam też użyć wagi, lecz na potrzeby przepisu zważyłam ilość jeżyn, jaką dodałam. Jeśli kupicie jeżyny na rynku/hali targowej, to poproście od razu ilość podaną w przepisie. Wtedy waga również będzie zbędna.
Z niezbędników do tego ciasta - potrzebujemy szklankę o pojemności 250 ml.
Ciasto jest bardzo puszyste, dzięki zawartości proszku budyniowego, a jednocześnie wilgotne dzięki kefirowi i owocom. Zachowuje świeżość do 5 dni po każdorazowym przykryciu ściereczka kuchenną*

Polecam!

Ciasto z jeżynami i proszkiem budyniowym
forma o wymiarach 24x35 cm

1 szkl. kefiru lub jogurtu naturalnego
3 jajka
0,5 szkl. oleju (użyłam rzepakowy)
1 szkl. cukru
2 szkl. mąki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 torebka budyniu waniliowego - 40 g
szczypta soli
250 g jeżyn
2 jabłka

Piekarnik nagrzać do 175°C.
Formę wysmarować masłem i wysypać mąką (lub wyłożyć papierem do pieczenia).
Jabłka obrać, wykroić gniazda nasienne i pokroić na kawałki mniej więcej wielkości jeżyn.
Do miski wlać kefir, dodać jajka, olej i cukier. Wymieszać trzepaczką. Masę posypać mąką, na to równomiernie wsypać proszek do pieczenia, sodę, proszek budyniowy i sól. Wymieszać do momentu, kiedy składniki się połączą i ciasto będzie gładkie.
Masę wlać do formy, a na górze poukładać owoce.
Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec 55-60 min.
Przestudzić (nie musi być wystudzone do końca) i posypać cukrem pudrem.
Ciasto po przykryciu ściereczką zachowuje świeżość do 5 dni.

*często w kuchni wykorzystuję ściereczki, które służą mi do innych celów niż wycieranie naczyń. Przykrywam nimi ciasta, zawijam w nie chleb, czy rosnące ciasto drożdżowe, kładę na sicie odsączając serwatkę. Tych ściereczek nie piorę w pralce, lecz ręcznie szarym mydłem. W ten sposób unikam zapachu proszku przedostającego się do jedzenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)