Posadzone i zjedzone

środa, 19 sierpnia 2015

Sok z aronii


Przejrzałam dużo przepisów na sok z aronii. Większość z nich zawierała dodatek w postaci liści wiśni i kwasek cytrynowy. Po lekturze przepisów wiem, że liście wiśni są dla smaku oraz,  że aronię trzeba przemrozić aby pozbyć się goryczki.
Miałam w planach dodać liście i sok z cytryny, ale po przemyśleniu postanowiłam zrobić czysty sok, tylko z cukrem, bez żadnych dodatków. Jest to sok - syrop do rozcieńczania.
Jeden słoiczek już napoczęty - sok wspaniale smakuje dodany do herbaty lub do wody mineralnej.
Jak wiadomo, po produkcji soku pozostają owoce. Co z nimi zrobić? Większość ludzi robi z tego dżem, często z domieszką np. jabłek. Ja jednak nie przepadam za dżemem z aronii. Zrobiłam inaczej - owoce zmiksowałam blenderem na gładką masę i łyżką podzieliłam na porcje. Ułożyłam je na tacy i zamroziłam. Gotowe kulki włożyłam do woreczka na mrożonki.
Będę ich używać - po jednej lub dwie jako dodatek do musu jabłkowego do szarlotki, do barwienia kremów i bitej śmietany, a także do farbowania jajek na Wielkanoc.

Sok z aronii

1 kg aronii
600 g cukru
1 szkl. wody

Aronię umyć, osuszyć na sicie i zamrozić na 3 dni.
Zamrożoną przełożyć do garnka, zasypać cukrem i zostawić na 12 godzin.
Po tym czasie wlać szklankę wody i doprowadzić do wrzenia często mieszając. W trakcie podgrzewania zgnieść owoce np. tłuczkiem do ziemniaków. Gotować około 5 minut. Sok przelać przez sitko do drugiego garnka wyciskając jak najwięcej soku z owoców. Ponownie zagotować. Gorący sok przelać przez sitko do wyparzonych słoiczków / butelek, zakręcić i ustawić do góry dnem na 20 minut.



Wytłoczyny z aronii
Za pomocą blendera zmiksować owoce na gładką masę.
Na tacy rozłożyć folię spożywczą i łyżką formować kulki w niewielkiej odległości jedna od drugiej. Zamrozić. Zamrożone kulki przesypać do woreczka na mrożonki i trzymać w zamrażarce.
Używać jako dodatek do musu jabłkowego, do barwienia kremów, bitej śmietany, serników, babek i do farbowania jajek na Wielkanoc. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)