Posadzone i zjedzone

wtorek, 28 kwietnia 2015

Młoda kapusta z mielonym mięsem


 Młodą kapustę z mięsem często podaje się na Kociewiu. Moja wersja jest mniej kaloryczna i lżejsza, ponieważ nie dodałam dużo tłuszczu do duszenia kapusty oraz nie zagęściłam jej mąką. Zmieniłam też proporcje mięsa i kapusty. Po kilku próbach doszłam do idealnych proporcji dla naszej trójki. Zdecydowanie bardziej odpowiada nam to danie z przewagą kapusty, a mięso jest tylko dodatkiem. Z  młodymi ziemniaczkami posypanymi koperkiem stanowi lekkie, sycące danie.
Tak jak przy młodej kapuście z koperkiem, (KLIK) tu również trzeba przestrzegać czasu gotowania kapusty, aby nie stała się ciężkostrawna. No i dodać duuużo koperku :)
Bardzo polecam!

Młoda kapusta z mielonym mięsem

1 młoda kapusta średniej wielkości
1 łyżka oleju rzepakowego
1 cebula
300 g mięsa mielonego (najlepiej z udźca indyka)
1 szkl. bulionu drobiowego
1 łyżka masła
3/4 pęczka koperku
sól, pieprz

Kapustę oczyścić ze zwiędłych liści. Pokroić na 8 części (na ćwiartki i później te ćwiartki na pół). Wykroić głąb*. Każdą część kapusty posiekać w paski.
Koperek drobno posiekać.
Cebulę pokroić w półplasterki i poddusić na oleju w garnku. Oleju nie należy mocno rozgrzewać, aby cebula nie nabrała koloru. Ma tylko zmięknąć. Do cebuli dodać mięso mielone i podduszać 7 minut mieszając. Wlać bulion, dodać kapustę i dusić kolejne 8 - 9 minut na małym ogniu. Od czasu do czasu zamieszać.
Zdjąć z palnika, doprawić solą i pieprzem do smaku, dodać masło, koperek i wymieszać.
Podawać z ziemniakami posypanymi koperkiem.

* głąb ma dużo wapnia (tak samo jak inne głąby - kalafior i brokuły) i jest bardzo zdrowy na surowo.


10 komentarzy:

  1. Ale wiosennie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiosenne danie. Uwielbiam młodą kapustę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, u nas typowe majowe i czerwcowe danie :)

      Usuń
  3. Ugotowałam dzisiaj, inspirując się Twoim przepisem (piszę inspirując bo zamiast mięska mielonego dałam pokrojoną w kostkę wędzoną kiełbaskę z piersi kurczaka, pominęłam też masło i olej bo ja z tych dietujących). Wyszło przepysznie :) ! Opałaszowałam całą miseczkę ze smakiem, z chlebkiem żytnim na zakwasie (własnego wypieku). Przepis wędruje do ulubionych, a następnym razem zrobię z mięskiem mielonym, dokładnie tak jak zalecasz. P.S. Krajanko moja ;) (również pochodzę z Kaszub), super blog! Znam od niedawna, ale na pewno będę stałym gościem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila, witam serdecznie u mnie na blogu!
      Cieszę się, że kapusta smakowała, (a z domowym chlebem, to coś przepysznego:))!
      Bardzo mi miło, że blog się podoba, zapraszam!
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za takie miłe powitanie :) ! Na bloga trafiłam poprzez Twój przepis na chleb na serwatce, (który też już zresztą piekłam i bardzo mojej rodzinie smakuje) całego jeszcze nie przejrzałam, ale wiele z przepisów na pewno wypróbuję i bloga będę śledziła na bieżąco. Podobnie jak Ty w wolnych chwilach "gotuję, piekę, pielę grządki, sadzę kwiatki...", chociaż wychowałam się i dorastałam w dużym mieście (Gdańsk) od 9 lat mieszkam na mazowieckiej wsi, która baaardzo temu sprzyja. Kasiu, również serdecznie Cię pozdrawiam :) !

      Usuń
    3. Dziękuję za przemiły komentarz :)
      To musi być cudowne mieszkać na wsi :) Ja sobie brak wsi (gdzie bardzo chciałabym mieszkać) rekompensuję ogródkiem działkowym :)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Młoda kapusta to świetny dodatek do wielu polskich, tradycyjnych dań. Właśnie takie regionalne smaki mają szansę na wygraną w naszym konkursie kulinarnym. Wystarczy, że dodasz do wpisu grafikę konkursową i kilka zdań od siebie (info dostępne na stronie https://e-turysta.net/konkurs-kulinarny/), a będziesz mogła wygrać chociażby aparat cyfrowy i promocję na Smaker.pl. Pozdrawiam i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)