Posadzone i zjedzone

sobota, 7 lutego 2015

Ekspresowe oponki na proszku do pieczenia


Ekspresowe oponki na proszku do pieczenia. Recepturę znalazłam w kolekcji holenderskich karteluszków z przepisami do zbierania. Zrobienie ich zajęło mi chwilkę i cała reszta również. Nie przesadzę, jeśli powiem, że od znalezienia przepisu do zjedzenia podwieczorku nie minęła nawet godzina!

Ekspresowe oponki na proszku do pieczenia
około 16 szt; ø 7 cm

50g masła
4 łyżki cukru
1 jajko
250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1/8 l mleka

Tłuszcz i cukier utrzeć na pulchną masę, dodawać stopniowo pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Ciasto rozwałkować na grubość około 1,1/2 cm. Wykroić oponki i smażyć w szerokim garnku z grubym dnem lub we frytkownicy.

Frytkownicę rozgrzać do 180°C i smażyć w oleju głębokim na minimum 6 cm na złoty kolor. Posypać drobnym cukrem z wanilią lub cukrem pudrem z wanilią.


10 komentarzy:

  1. Moja szwagierka je robi.Sa pyszne:)Fajny blog:)pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie apetyczne kółeczka , śliczne i naprawdę świetny przepis , prosty na dokładkę
    Ja w czwartek piekę pączki , ale może pokuszę na nie tez , jak tak chwalisz ,ze szybkie , proste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ala, pączki mówisz w czwartek? Ciekawa jestem, na które się zdecydujesz. A te oponki, to naprawdę szybkie są :)

      Usuń
    2. Kasiu , takie z przepisu Krysi z semoliną i maślanką- ja dodałam jeszcze krupczatkę, mam na blogu, sa wspaniałe , u mnie je uwielbiają

      Usuń
    3. Ala, chyba kojarzę :) Jak tak chwalisz, to ja może też zrobię, ale raczej w weekend, w czwartek się nie da :)

      Usuń
    4. http://kuchniaalicji.blogspot.com/2014/03/jeszcze-paczki-dwa-bardzo-dobre-przepisy.html
      drugi przepis Kasiu

      Usuń
    5. Alu, dziękuję :) Już patrzę :)

      Usuń
  3. Smakowicie wyglądają Kasiu!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)