Posadzone i zjedzone

niedziela, 2 listopada 2014

Jesienne sadzenie czosnku


 Teraz jest najlepsza pora na sadzenie czosnku. Posadzony jesienią odwdzięczy się nam dużymi główkami, a poza tym będziemy mieli o jedną robotę mniej na wiosnę :)
Kilka tygodni temu zamówiłam TUTAJ czosnek, polską doskonałą odmianę Harnaś. Czekając na przesyłkę, przygotowaną na czosnek grządkę wzbogaciłam dobrą ziemią z worka (własny kompost będzie gotowy dopiero na wiosnę) i wyrównałam grabiami. Czosnek lubi żyzną glebę, lecz źle na niego wpływa świeży obornik.
Piękne, duże główki czosnku podzieliłam na ząbki, wybrałam największe z nich i posadziłam do ziemi. Równą linię poprowadziłam przy pomocy deski. Drewnianym kołkiem zrobiłam rowek na tyle głęboki, żeby wierzchołek czosnku był przykryty 5 cm. warstwą ziemi. Ząbki kładłam pionowo na dnie rowka w odstępach co 10 cm. Drugi rząd czosnku posadziłam w odległości 30 cm od pierwszego. Gotowe rowki z czosnkiem w środku przykryłam ziemią i całość podlałam.



Dzień był tak cudny, że zdążyłam jeszcze przekopać całe poletko z wyznaczonymi zagonami warzywnymi, a nawet posiałam trawę w miejscu po usuniętej grupie poziomek. Teren z wysianą trawą przykryłam agrowłókniną. Za tydzień zajrzę pod spód, czy już kiełkuje :)


Na koniec zdjęcie żółtej chryzantemy, która wreszcie się otworzyła, a dwie następne mają już wielkie pąki. Jak zdążą się otworzyć przed mrozami, to je ustrzelę i Wam pokażę :)
 

1 komentarz:

  1. Cześć, planuje większe zakupy do ogrodu, nie jestem przekonany jakie sklep będzie najbardziej odpowiedni, waham się nad tym http://www.domisad.pl/ co jednak myślicie? Ktoś z was korzystał?

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)