Posadzone i zjedzone

czwartek, 2 października 2014

Najlepsze kotlety z jajek


Danie stare jak świat i pewnie każda pani domu robi takie od czasu do czasu. Ja kotlety z jajek robię mniej więcej raz w miesiącu, latem nawet rzadziej, bo zatrzęsienie świeżych warzyw i owoców daje nieskończoność pomysłów na pyszne obiady. Ale gdy zaczyna się jesień, a później zima, kotlety z jajek wracają do łask.
Usmażyłam je na patelni grillowej, aby zyskały ładne rumiane paseczki. I w ten oto sposób patelnia grilowa, oprócz sznycelków z kurczaka i indyka, usmażyła nam jeszcze kotlety z jajek. Jako, że to nie jest mięso, nie kładłam kotletów na suchej patelni, lecz ją trochę natłuściłam.

Najlepsze kotlety z jajek
9 sztuk

5 jajek ugotowanych na twardo
1 jajko surowe
duża garść posiekanego szczypiorku
1 łyżka kaszy manny
sól, pieprz do smaku
bułka tarta do obtaczania kotlecików

Ugotowane jajka włożyć do miski i rozgnieść drobno tłuczkiem do ziemniaków. Można też posiekać nożem, zetrzeć na tarce, ugnieść widelcem lub przepuścić przez maszynkę do mięsa. Ile gospodyń, tyle sposobów. Ja polubiłam metodę „tłuczkową”. Do rozdrobnionych jajek dodać resztę składników i wymieszać. Zostawić masę na 10 minut, aby kasza napęczniała i lepiej związała masę. Kotleciki obtoczyć w bułce tartej. Patelnię lekko natłuścić olejem i gdy się dobrze rozgrzeje, usmażyć kotlety na rumiano z obu stron. Ja moje podałam z usmażonymi ziemniakami pokrojonymi w kostkę.
Polecam!




2 komentarze:

  1. Ja trę na grubej tarce i zazwyczaj dodaję pieczarki (tez starte i usmażone). A zagęszczam troszkę bułką tartą. Uwielbiam je! (to dzieciństwo za mną chodzi...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie słyszałam o takich z pieczarkami. Muszę spróbować takie zrobić :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)