Posadzone i zjedzone

czwartek, 23 października 2014

Muffinki dyniowe z kaszką manną


Zaczęłam pisać tego posta wczoraj po południu przy akompaniamencie fletu mojego dziecka, które ćwiczyło piosenkę na muzykę. Pamiętacie to ze szkoły? Nawet flet taki sam, jaki miałam ja. Też kremowy i plastikowy. Tylko, że teraz flety można dostać w sklepiku uczniowskim. Razem z zeszytami i batonami.
Tak więc, mój syn sam sobie kupił flet. Wraz z połową klasy. Na przerwie:)

Właśnie! Zaczęłam pisać posta wczoraj. Ale musiałam jechać do centrum i jak wróciłam o 21, to padłam jak kawka i pierwszy raz od nie wiem jakiego czasu zasnęłam przed północą.
Upiekłam wczoraj muffinki z dynią. Skorzystałam z przepisu Jamiego i dodałam co nieco od siebie. Dobrze, że doczytałam, że to podwójna ilość, bo jakbym przygotowała jedną formę muffinkową, to miałabym kłopot :)
Muffinki nadziałam kaszką manną ugotowaną na zagęszczonym mleczku do kawy. Nadziewałam jeszcze ciepłe, zaraz po upieczeniu.

Muffinki dyniowe z kaszką manną
21-22 szt
Jamie Oliver z moimi zmianami

składniki mokre:
400 g dyni startej na tarce
4 jajka
150 ml oleju
3 łyżki jogurtu naturalnego (lub kwaśnej śmietany)

składniki suche:
350 g brązowego cukru
300 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka przyprawy do piernika
2 łyżki kawy Inki (proszku)

Nadzienie:
200 ml mleczka zagęszczonego do kawy (niesłodzonego)
2 łyżeczki cukru
2 łyżki kaszki mannej

Foremki do muffinek wyłożyć papilotkami lub użyć wolnostojących papierowych foremek.
Piekarnik nagrzać do 180°C.
Mokre składniki wymieszać w jednej misce, a suche w drugiej.
Połączyć zawartość obu misek mieszając łyżką tylko do połączenia się składników.
Foremki napełnić ciastem do ¾ wysokości. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec 25-30 min.
Nadzienie:
W tym czasie zagotować mleko z cukrem i na gotujące wsypywać powoli kaszkę manną cały czas mieszając. Zagotować ponownie i gotować chwilę. Przestudzić i przełożyć do szprycy z końcówką do nadziewania.
Gorące muffinki nadziewać kaszką.




2 komentarze:

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)